SFO Den Blå Æske

Et lære- og værested, hvor barnet kan udvikle sig og bevare nysgerrigheden og lysten til at lege og lære.

splash

Hverdagen i SFOén

Morgenmodul i SFO: Der er morgenhygge, så børnene kan få en stille og rolig start på dagen. Der er mulighed for at få morgenmad og børnene kan vælge imellem havregryn og cornflakes; groft brød med pålæg samt frisk frugt/grønt. Eftermiddagsmodul i SFO: Vi prioriterer, at børnene efter skoledagen kan vælge mellem fri leg eller at deltage i de planlagte aktiviteter. Der er både kreative aktiviteter og bevægelseslege, hvor der er plads til fordybelse. Børnene har mulighed for både at lege inde i SFO’en og på skolens/SFO’ens udearealer.

Når børnene ankommer i SFO serveres der et mellemmåltid bestående af frugt og groft brød. Vores børnesyn er, at barnet er et socialt væsen, som for at udvikle sine kompetencer i en positiv retning er afhængig af et trygt, forudsigeligt og alligevel udfordrende miljø. Barnet er afhængig af sine relationer til familie, venner og andre som omgiver det. Barnet udvikler derigennem egne styrker og mærker vigtigheden af, at være en del af et fællesskab. Barnet har ret til at være omgivet af voksne, som er nærværende, ansvarsbevidste og opmærksomme på, at børn er forskellige.

Se Den Blå Æskes ordensreelment og værdisætninger her

SFO’ens åbningstider

Man - Fre

Morgenmodul

Man - Tor

Eftermiddagsmodul

Eftermiddagsmodul

Lør - Søn

Lukket

Vil du høre mere?

Har du brug for at vide mere om Ansager Skoles SFO, er du meget velkommen til at kontakte os.

7994 8590 Telefon
DJhYDt4c